Bogomil Brvar: Osnovna statistika najhujših prometnih nesreč z napovedjo za leto 2017

Idealnega stanja na področju varnosti cestnega prometa ni in ne bo. Številni dejavniki vplivajo na variiranje števila prometnih nesreč. Statistike o njih so dokaj verodostojne in so pomembne za načrtovanje novih in spremembo obstoječih dejavnikov, ki vplivajo na varnost cestnega prometa. Vprašanje, ali je napovedovanje prometnih nesreč potrebno in ali komu sploh koristi, je na mestu. Učimo se predvsem na izkušnjah, napovedi pa so tvegane. A morda pa napoved le spodbudi kak odgovoren subjekt, da intenzivira svoje delo, da zaradi napovedane številke kaj stori bolje, kot bi sicer.

Napovedovanje prometnih nesreč ni omiljena strokovna tema. Večina napovedi je kvalitativnih, izhajajo iz želja oziroma temeljijo na naprej postavljenih ciljih predvsem institucij, ki so odgovorne za varnost v cestnem prometu. Kvantitativne napovedi prometnih nesreč pa temeljijo na matematično-statističnih modelih, ki iz zaloge znanega gibanja obravnavanega pojava v preteklosti izračunajo – izpeljejo zakonitosti, ki z določljivo verjetnostjo veljajo tudi v prihodnosti, in tako lahko izračunajo – napovedo gibanje tega pojava v prihodnosti.

Namen izračunanih statističnih napovedi je predvsem v tem, da se dodatno spodbudi udeležence v cestnem prometu in vse pristojne institucije, ki delujejo na področju varnosti cestnega prometa, da storijo vse, kar je v njihovi moči, da bo dejansko število teh nesreč nižje od statistično napovedanih.

DiRROS – Osnovna statistika najhujših prometnih nesreč z napovedjo za leto 2017

2017-03-28T07:21:06+00:00 26. 01. 2017|

Objavi komentar