Po petih letih letih veljavnosti hrambe prometnih, lokacijskih in drugih sorodnih podatkov tudi pri nas vložena zahteva za oceno ustavnosti te ureditve.
Kot smo že pred časom opozarjali, gre za nesorazmeren ukrep, ki sodi v arzenal prevencijske ali pred-kriminalitetne pravičnosti (pre-crime, pre-emptive paradigm), ki sledi "klasični" poti uveljavljanja nadzornih ukrepov v pravnem redu:
najprej je predlagan za teroristična dejanja, potem za "spolne predatorje", nato za vsa "resna" kazniva dejanja, pri čemer "resnost" direktiva dopušča državam članicam tolmačiti po svoje, nazadnje pa je ukrep možen za vsa kazniva dejanja.
Odlična zahteva, ki jo lahko samo pozdravimo. O tem so že odločala Ustavna sodišča drugih držav članic (npr. Nemčije, Avstrije). Z zanimanjem bomo spremljali razplet in argumentacijo Ustavnega sodišča RS.
več o zahtevi na spletni strani Informacijskega pooblaščenca.
Več v rubriki:
– Raziskovalni projekti: Tehnično okrepljeno nadzorovanje in boj zoper kriminaliteto
– Raziskovalci: Aleš Završnik