V okviru torkovih srečanj bo v torek, 7.3.2023, ob 11. uri v knjižnici Inštituta za kriminologijo potekalo srečanje predavatelja profesorja Anthonyja Downeyja z naslovom Decolonising Artificial Intelligence: Visual Strategies and Digital Methodologies in a Post-Digital Age (Dekolonizacija umetne inteligence: Vizualne strategije in digitalne metodologije v postdigitalni dobi). Predavanje bo potekalo v angleškem jeziku.

Kako (pre)misliti vpliv umetne inteligence (UI) s pomočjo na praksi temelječih raziskav? Kakšna je špekulativna ali drugačna “vrednost” znanja, proizvedenega z ustvarjalnimi praksami? Ali lahko strateški modeli vizualizacije spodbudijo načine sodelovalnega in kritičnega udejstvovanja? Postavljanje takšnih vprašanj je povezano s prevladujočo skrbjo v sodobnih razpravah o kulturni produkciji: Kaj pomeni umetniško raziskovanje in kako postavlja pod vprašaj, preoblikuje in ustvarja sisteme znanja? Profesor Anthony Downey bo na podlagi nedavnih in tekočih raziskav pokazal, kako lahko vizualne kulture izboljšajo, če ne celo na novo opredelijo, kako se ukvarjamo z algoritemskimi racionalizacijami in epistemičnimi aparati, ki podpirajo umetno inteligenco. Glede na osredotočenost na normativne in nenormativne oblike družbenih, rasnih in zgodovinskih kategorij je skrb za neodgovorno prevlado in nenadzorovano taksonomsko pristranskost že dolgo osrednje vprašanje postkolonialnih in dekolonizacijskih umetniških praks. V predavanju bo podrobno predstavil številne od teh vizualnih strategij in pojasnil, kako z digitalnimi in drugimi metodami izzivajo operativno logiko umetne inteligence in njenega očitno vse bolj razširjenega poveljevanja v naši postdigitalni dobi.

Anthony Downey je profesor vizualne kulture na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki (Univerza Birmingham City). Je član uredniških odborov revij Third Text, Digital War in Memory, Mind & Media ter urednik serije Research/Practice (Sternberg Press, 2020-ongoing) ter avtor številnih publikacij. Nedavne in prihodnje publikacije vključujejo: Post-Digital Futures and Algorithmic Anxieties (MIT Press, 2024); Trevor Paglen: Adversarially Evolved Hallucinations (Sternberg Press & MIT, 2024); Nida Sinnokrot: Palestine is Not a Garden (Sternberg Press & MIT, 2023); Khalil Rabah: Falling Forward – Works, 1995–2025 (Sharjah Art Foundation and Hatje Cantz, 2022); Topologies of Air: Shona Illingworth (Sternberg Press & The Power Plant, 2022), and Heba Y. Amin: The General’s Stork (Sternberg Press & MIT Press, 2021). Je vodja za kulturo in naročanje pri štiriletni multidisciplinarni nagradi AHRC Network Plus, kjer se njegova raziskava osredotoča na podporo kulturnim praksam, digitalnim metodologijam in izobraževalni ponudbi za otroke s posebnimi potrebami v Libanonu, na zasedenih palestinskih ozemljih in v Jordaniji (2020-2024).

Dodatno branje:

Illingworth, Shona, and Downey, A. (2022) “Topologies of Air and the Airspace Tribunal”, Philosophy of Photography Journal, vol. 12, no. 3: 6-24.

Downey, A. (2021) “The Algorithmic Apparatus of Neocolonialism”, The Nordic Journal of Aesthetics, Vol.30, No.61-62 (78-82)

Amin, Heba Y. and Downey, A. (2020)  “Contesting Post-digital Futures: Drone Warfare and the Geo-politics of Aerial Surveillance in the Middle East”, Journal of Digital War Vol. No. 1-3: 65-73.

Downey, A. (2020)‘”Where Is The Knowledge We Have Lost in Information”: Speculative Research and Digital Methodologies’, in Balaskas and Rito, eds., Institution as Praxis: New Curatorial Directions for Collaborative Research (Sternberg Press, 2020)

Paglen, Trevor, and Downey, A. (2019) “Algorithmic Anxieties” Digital War, Vol. 1, No. 1-3:18-28.

 

DOSTOPNOST